- -->
موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى
الرئيسيه

آخر الأخبار

الرئيسيه
الرئيسيه
جاري التحميل ...
الرئيسيه

(( أنا الشهيد ))الفيلســــــــــــــــــــــــــــوف العاشـــــــــــــــق حســـــــــــــــــــن هاشـــــــــــــــم 25 نوفمبر 2017

(( أنا الشهيد ))

يا مصر يامَّه... أفرحي
أنا الشهيد... و ده مطرحي

مين اللي قال ...إني فقيد
أنا اللي عاش...عمره بطوله
بين العقارب... والرمال

عمري ماخون أمي..واصون عرضها
علىٰ الحدود...شايل سلاح
حالف اكون... رمز الكفاح
رمز الصلاح... رمز الفلاح
رمز لِأجيال... بتحب مصر

يا مصر يامَّه ...أفرحي
أنا الشهيد.. و ده مطرحي

دمي برئ... من اللي الخان
واللي ملوش...يامَّه أمان

ملوش مكان...غير الجحور
مستني فرصه... يُغدر بِنا

يا مصر يامَّه... أفرحي
أنا الشهيد.. و ده مطرحي

يا شعب مصر..أهتف وقول
حق الشهيد..لا يمكن يطول

دمه حريق...بين الصفوف
حالفين بروحهم..يفدوكي يا مصر

يا مصر يامَّه... أفرحي
أنا الشهيد...و ده مطرحي

عمر الشهيد... ما كان فقيد
هيعيش وليد...طول عمرنا

يا شمس قومي وأشرقي
علىٰ أرضنا... دم الشهيد

مسلم... مسيحي

حالفين ل يروا بدمهم
كل الصحاري والجبال

ترفرف قلوبهم... فعشق مصر
ويهتفوا ديماً... بِحُبِْكْ يا مصر

يا مصر يامَّه... أفرحي
أنا الشهيد... و ده مطرحي

الفيلســــــــــــــــــــــــــــوف العاشـــــــــــــــق
حســـــــــــــــــــن هاشـــــــــــــــم
25 نوفمبر 2017


التعليقات



إذا أعجبك محتوى الموس الشعريه وعه ا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك الموسوعه بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى

2016