- -->
موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى
الرئيسيه

آخر الأخبار

الرئيسيه
الرئيسيه
جاري التحميل ...
الرئيسيه

(الغربه)بقلم الشاعر⁦✍️⁩ عطيه عفيفي

 الغربه

بقلمي /عطيه عفيفي

نفسي في حضنه يضمني

ألمس ترابه ويحن لي

وانا ف غرامه أنا بنتمي

مهما بعدت أنا بنحني

لعلمك إنت ويهزني

........      ....     .  ...

وآه وآه من غربتي ..........والله ياوطني وحشتني..........نفسي ف حنانك تضمني

...........      ..........

الغربه يعني مش مكان

يأس وألم من غير عنوان

في الغربه فين ...فين الأمان

بكي ونحيب من غير حبيب

ماشي ف طريق من غير صديق

وكل شيء جوايا ليك أصبح هرم

.......         .........     ....

وآه وآه من غربتي ...........والله ياوطني وحشتني..........  ...نفسي ف حنانك تضمني

.........      ....... . ...

عارف يا وطني أنا كلي ليك

فاهم وشايف أنا نور عينيك

حتي في بعدي غالي عليك

عايش يا وطني وروحي فيك

وكل يوم بسأل عليك

عاشق بقلبي وعمري أفديك

التعليقات



إذا أعجبك محتوى الموس الشعريه وعه ا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك الموسوعه بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى

2016