- -->
موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى
الرئيسيه

آخر الأخبار

الرئيسيه
الرئيسيه
جاري التحميل ...
الرئيسيه

ياصهيل الخيل)بقلم الشاعرة⁦✍️⁩ نادية إبراهيم


 ياصهيل الخيل 


 يالحن جميل


   غنيته علي شطي 


ونقول ياليل امتي


تكون سبب لحني 


انزل معاك النيل 


    وابحر علي مهلي 


 ولما تيجي ياخيل


  افرح انا وحدي

 

واخد معاك احباب 


طب قولي اعمل ايه 


 ومبقاش انا وحدي 


جايب وراك احباب


 يتمنوا الرضا ترضي

     

ما انت ياخيل   مداري


 جرحك من بدري 


 طب البس بقي سرجك


 مو سرجك هيخبي 


جرحك بقاله كتير 


ولاحد بيك حاسس 


  ومهما انت  داريت


  وجهك بيحكي متألم


 وسايب وراك احبا ب


 يتمنوا  يبقوا معاك 


 انت الجميل ياخيل 


 النهاردة يوم سعدي 


 واتمني تبقي بخير 


 وتبقي من سعدي 


شارد كدة في ملكوت 


الرحمه من ربي 


 وادعي كل يوم   


يطيب بقي جرحي 


وصهلل ياخيل وارقص

 

علي دربي  انا معاك


 ياخيل فرحانه من بختي 


  تفرح قلبي فرح من سعدي 


ياصهيل الخيل غني ومتعني


  ووراك حبيبك  ليه 


خليه معاك يسند 


 وانا معاك ياخيل 


هغني اسمع لي  


 ياصهيل الخيل.... كلماتي/ بقلم /  الشاعرة الغنائية/ناديه ابراهيم

التعليقات



إذا أعجبك محتوى الموس الشعريه وعه ا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك الموسوعه بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى

2016