- -->
موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى
الرئيسيه

آخر الأخبار

الرئيسيه
الرئيسيه
جاري التحميل ...
الرئيسيه

(ضحية إبليس)بقلم الشاعر/جابر عبد القادر

«الجزء الاول» 
                «ضحيه إبليس»
                « قصه بقلم جابر عبدالقادر»             
=======================           
انتي حياتي وعمري حبنا قصه حياه وموت وبعدك هو الموت علشان كده قررت اطلب ايدك من ولدك علشان أعرف أني مازل في قلبك وفعلا مفيش غيري في قلبك لو في حد غيري أعرف منك ولكن أمام والدك وأعرف مسير حياتي معاكي•
==================               
جابر انت عارف ليس لي حد في قلبي غيرك لكن بلاش تطلب ايدي دلوقتي علشان لا احد يعرف عننا شيئ لو روحت أرفضك علشان والدي لا يحبك وانت عارف ظروفك المادية وحياتك الاجتماعي والفرق بيننا وبنكم ولكن مفيش غيرك اصبر شويه ارجوك•
=================               
شرين لا ينفع طول عمرنا معا والعمر لا يبقي منه غير حياتي وحياتك والكل عارف بأني بحبك وعلي المستوي الاجتماعي مش عاوز من والدك شيئ نبني معا عشنا وحياتنا الجميله وعلشان كده اروح واطلب ايدك منه•          =============================
بس لا تزعل مني علشان لا أوافق علشان في واحد تاني وهو جاي يوم الخميس انا اسفه ولكن مفيش غيرك في روحي وقلبي•
كل ده وانتي تقولي مفيش غيرك وانتي تلعبي بي وعلشان كده ادخل وأقولهم انتي لي وأنا ليكي وأعرف مين هو فعلا من 
========================      
مستواكم بيحبك زي قلبي الذي طول عمره لا غيرك وعلشان جاي يوم الخميس مش هو النهارده يوم الخميس وانتي معايه اتفضلي وقولي لوالدك ضيف عاوز يطلب ايدك ولا تخافي•
=======================        
 اتفضل والدي في انتظارك في الصالون تشرب ايه      اجبلك قهوه والدي جاي أبعد ايدك ارجوك علشان اليوم تعرف مسير حبك وحياتك ولا تزعل مني•
==============                  
مساءالخير يا افندم إسمي جابر إنسان لا يملك من الحياه
غير قلب صافي ليس في غير الحب وأنا لا أملك غير حياتي وعمري  انا من مستوي فقير والدي عامل وأنا  مهندس ••
==================              
مرحبا يا استاذ جابر اتفضل انا اعرفك كويس وشوفتك من قبل وانت بتوصل بنتي أشكرك جدا 
ممكن أعرف حضرتك جاي لي اه افتكرت الفقر ليس عيب نحن كلنا فقراء لكن دايما نجتهد علشان نكون في مستوي الذي نحب نكون في وأنا احب الشاب 
====================           
الذي يبني نفسه ولا يعتمد علي اهله اليوم جاي لي عريس من عائله كانت فقيره لكن الولد اعتمد علي نفسه وعمل شركه هو معروف في العالم كله وبنتي بتحبه واتفقوه علي الزواج علشان كده أعزمك علي 
======================        
الفرح كانت دايما تكلم علي حبه وكلامه حين سافرت معه جاءت سعيده ومبسوطه مالك يا ابني ترتعش لي تعبان شيرين كبايه ميه اتفضل دقيقه واحده•
===============                    
اتفضل شرين اشكرك جدا علي حبك الجديد لكن أعملي حسابك تفتكري اليوم ده تعرفي بأني حبي وقلبي يكون نار ليكي في كل مكان والايام جايه اجبلك الهديه طب ابعد ايدك عني مبروك ياحلوه •
===================              
                    «جابرعبدالقادر»
==================================

التعليقات



إذا أعجبك محتوى الموس الشعريه وعه ا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك الموسوعه بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى

2016