- -->
موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى
الرئيسيه

آخر الأخبار

الرئيسيه
الرئيسيه
جاري التحميل ...
الرئيسيه

(بحبك يامصر⁦)كلمات الشاعرة/جومانه احمد عادل

بحبك يامصر
واجب عليا يامصر
أبني وعمر فيكي
واسقي بنيلك ارضي
تطرح ورود تحميكي
وأفصل عقد من لؤلؤ
زيني اسمك الغالي
واشيل سلاحي واحميكي
وكلمه جندي قالهالي
هشرف ارضي وبلادي واصون العهد
وكلمه يامصر مني وعد
انا دمي في ارضك ورد
ونفس الساقيه ترويني
وليكي يامصر احنا جنود
ومش هتموت أسود سينا
ولا هيموت في يوم اسمك
هيجي يضحي بعدينا
وهيقوي حدود عزمك
ويرفع علمك الغالي
وجوا يامصر انا راسمك
صوره جميله في خيالي

انا الخالي من الافكار
في عز دفاعي انا عنك
وجوا القلب تصبح نار
تدمر حاجه بتمسك
وكل الجند تتشكل فتصبح جسمك
انا العاشق يامصر لاسمك
وانا برضو الشهيد الحي
ومش هيموت في يوم عزمك
ولسه يامصر دورهم جاي
ونص رساله لأم الشهيد
            ابنك حي
ولو حقه مجاش
ف حقه جاي
احنا ياامي مابننساش
احنا الجنود مايهمناش الموت
وقت الخطر نجري في حصن الموت
لسه السكوت متنساش
لسه الامل موجود
وبدعي ربنا في الملكوت
يحي ااوطن  يحي الجنود
نموت ياوطني
ليك انت ااخلود
                                      بحبك يامصر
                                      بحبك يامصر

التعليقات



إذا أعجبك محتوى الموس الشعريه وعه ا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك الموسوعه بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى

2016