- -->
موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى
الرئيسيه

آخر الأخبار

الرئيسيه
الرئيسيه
جاري التحميل ...
الرئيسيه

خلاص الدنيا ضحكتلى ☘بقلم الشاعر/أحمد أبو حج

خلاص الدنيا ضحكتلى

-----------------------------

حروف الشعر تكتبنى

على إيدك

ومش غيا أقول أشعار

ولا فيا تقيد النار

تلاقينى يادوب شمعه 
فى ليل تايه

تنور من حواليكى

توريكى طريق العشق

تحددنى مسافاتك

تحطينى على الأركان

ونبقى طوفان

أنا وانتى ملوش مواعيد

هتتفجر حكاياتو

ونبقى أكيد

خلاص  دًبنا فى بحر الشوق

ولا الصدفه ولا المواعيد هتربطنا 

ولا الأسلاك ولا الأسوار تحاوطنا 

ولا همسه ولا لمسه

تشخبط فى حديث الصمت

ولا الأسرار فى ساعة جد نكتمها

ونتعلم ندوب أذاى فى كاس الآااااه

ونتلاقا أنا وانتى ع جمر الخوف

ماهنخفشى

ولانمشى لوحدينا فى ليل تايه

ونرسم ف الزمن قصه

تحددها حروف أسمك

ونكتب ع الشجر حرفين

من حروفنا

ونشطب لحظه عشناها

فيهاش ضحكه

ونتلاقا أنا وانتى

فى عالم تانى 

مش مجهول

ومش هطول

 حكايتنا مع الأوهام

ولا ها طول مع الأيام

أنا حاسس بأن الدنيا 

ضحكالى 

أنا وأنتى  

يانبع الحب   
------

التعليقات



إذا أعجبك محتوى الموس الشعريه وعه ا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك الموسوعه بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى

2016