- -->
موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى
الرئيسيه

آخر الأخبار

الرئيسيه
الرئيسيه
جاري التحميل ...
الرئيسيه

(سجال ثنائي)بين الشاعر/يسري عثمان والشاعرة/سعاد سعد

الشاعرة الفنانة / سعاد سعد 😍الشاعر / يسرى عثمان .
اصدقائي وأحبائي انا ومجموعة شعراء رائعين بنحاول نهون عليكم وعلينا الأمر ..بعمل  سجال بين شاعرين ..
يا رب يعجبكم ... وبرحب بأى شاعر يشارك  معانا ...

سعاد
 يا نجم  ف العالى 
شيفاك قمر وناس
قربك بيحلالى
صبح وما تنساش
رامونا  بملامة
إرحم يا سيد الناس
و تفوتنى ف سلامة
حسدونا ع الإحساس

يسرى عثمان
انتي فرحة وانت نور
انتي سر بالف سور
لما باحلم بيكي بالقي
قلبي يسألني سؤال
انتي مين
انتي جنبي والا جنبك
عمري حايفوت والسنين
ولاعلي رأي اللي قال
قلبي مال واللي مال
ذنبه شوق فرقه وحنين
انتي مين

سعاد
أنت مين
انت جنى ولا إنسى
رد قلبي قالى إنسي
شمس عمرك لما  ميل
قلبى ضمك  يلا مسى

يسري عثمان
اسم الله زي البدر
ياهل الله قلبي فر
والدق جنني
الدم جاري يشر
قوليلي كلمه تسر
ياحته م النني
زي ابتسام الفجر
والفرض والتسابيح
شاري لآخر العمر
ياقلب ضله مريح
قمرايه وسط الليل
تعزف غنا ومواويل
نفسي الاقي دليل
اوصل لدار ابوكي
واسأل علي دارك
واعلي مقدارك
وحياة مقام النبي
ياللي النبي جارك

سعاد 
يا امايا يسرى جاى
وانا بنت شيخ الحى
افتح له باب الهوى
ولا أحوش الضى

يسري
ماهو الكسوف موهبه
والبسمه تسحر الف
من قلبي وقريبه
لو روحتي حارجع ألف
يابت حني بقي
تقلك بقي غصه
كاتبه عليا الشقا
 وحاكمل الرصه
انا جي م الشقشقه
اديني كام حصه

سعاد
ازاى تقول لى بابت وانا بقول يا أمير
اسمعها منى بقى من اول الحصة
انا ملكة عز وجاه فطمونى ع التدليل
يا تبقى أد القول يا نفض دى القصة

يسرى
تنفض بس إزاى
على إيدك إنتى قضاى
حبك بيعزف ناى 
واهو دا اللى جننى
 هعملك ال للي
بس ارحمي وطلي
والله مافاضلي
غير قلب غلبني

سعاد
طب مين مغلب مين
يا ريتنى ما  حبيت
من بعد  صبر سنين
طلعت بير  وغويط

يسري
ياملوعاني دوب
منك انا مغلوب
ع اللى جري عنى
والله نفسي اتوب

سعاد
فى الحب مانتش قيس
ولا لك فى شغل النت
ولا انت  روميو  الفيس
وكمان تقولى يابت

فاكرنى أيه فتكات
غشيم ف شغل الشات
ولا جبت يوم دبدوب
وف الغرام  شحات

سعاد
دانا بنت سعد ..سعاد قمراية وش بشوش
يفوت عليا الويل وكأنى ما شفتوش
 للمولى سلمت انا وراضيه بالمكتوب
بحلم بفرح وهنا وعمر ما عشتوش

التعليقات



إذا أعجبك محتوى الموس الشعريه وعه ا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك الموسوعه بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

موقع مليون شاعر وشاعره مصرى وعربى

2016